Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, iż z dniem 20 lipca 2020 r. zmianie uległy mechanizmy szyfrowanego połączenia z programów pocztowych do poczty we wszystkich domenach na naszym serwerze poczta.mnc.pl. Z tym dniem minimalny wymagany protokół to TLS 1.2 lub nowszy.

Zmiana jest efektem decyzji podjętej m.in. przez Google, Microsoft, Apple i Mozilla o zakończeniu z dniem 30 marca 2020 r. wsparcia dla starszych mechanizmów szyfrowania, czyli TLS 1.0 i 1.1 w swoich produktach. Podyktowane jest to niskim poziomem bezpieczeństwa starych rozwiązań, co najprościej zobrazować potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa np. w dostępie do stron www banków. W ślad za w/w decyzją największych dostawców usług, kolejni dostawcy oprogramowania dla użytkowników i serwerów wprowadzają zmiany wyłączające obsługę starych protokołów. Jednym z efektów zmian jest wyłączenie obsługi starych wersji TLS w najnowszej pobranej przez nas w ostatni weekend aktualizacji oprogramowania serwera pocztowego.

Wyłączenie starych wersji TLS nie dotyczy abonentów korzystających z aktualizowanego na bieżąco oprogramowania oraz dostępu do poczty przez stronę www – https://poczta.mnc.pl.

Może jednak skutkować problemami z wysłaniem poczty w przypadku korzystania ze starej wersji Windows (np. 7 lub 8.x) lub ze starych programów pocztowych (np. Outook 2007 lub 2010). Zarówno stare wersje systemu Windows, jak i programy pocztowe od lat nie są już aktualizowane, stąd nie otrzymały stosownego uaktualnienia o porzuceniu wsparcia dla TLS 1.0 i 1.1.

Rozwiązań tego problemu jest kilka. Poniżej prezentujemy najpopularniejsze z nich.

  1. Instalacja nowego systemu operacyjnego – np. zmiana Windows 7 na Windows 10. Microsoft pozwala na jej wykonanie bezpłatnie poprzez pobranie płyty instalacyjnej ze strony: https://www.microsoft.com/pl-pl/software-download/windows10. To zalecane rozwiązanie szczególnie w przypadku wykorzystywania programów pocztowych firmy Microsoft, które korzystają z mechanizmów systemu operacyjnego.
  2. Instalacja nowego programu pocztowego, który obsługuje TLS 1.2 lub 1.3 – np. Thunderbird. Zasadniczo to rozwiązanie nie wymaga zmian systemu operacyjnego, gdyż niektóre programy pocztowe samodzielnie komunikują się z serwerem pocztowym pomijając braki systemu operacyjnego.
  3. Korzystanie z webmaila poprzez stronę https://poczta.mnc.pl.
  4. Dodanie obsługi nowych wersji TLS na starym systemie Windows z wykorzystaniem narzędzia regedit.exezalecamy uzyskanie wsparcia osób znających to narzędzie! Procedura jest następująca:

Ostatni proces można prześledzić na filmie z linku: https://www.youtube.com/watch?v=LK7-YNpxEhA (wersja anglojęzyczna od ok. 1 minuty filmu)

Poczta – TLS 1.2+

INTERNET ŚWIATŁOWODOWY

DLACZEGO ŚWIATŁOWODY | >
ZASIĘG SIECI | >
CENNIK DLA BLOKÓW | >
CENNIK DLA DOMÓW | >
Poczta – TLS 1.2+

INTERNET KABLOWY

INFORMACJE | >
ZASIĘG SIECI | >
CENNIK SIECI | >
Poczta – TLS 1.2+

INTERNET RADIOWY WIFI

INFORMACJE | >
ZASIĘG SIECI | >
CENNIK SIECI | >
BIURO OBSŁUGI KLIENTA

tel: 42 201 10 00

DYŻURNY SERWISANT

tel: 507 080 696